Oog voor Omgeving

Onze relatie was het afgelopen weekend jarig

De afgelopen 5 dagen waren super gezellig en zeker romantisch, maar ook absoluut muzikaal. Het begon allemaal donderdagavond in de kleine zaal van De Oosterpoort. Spinvis kwam zijn voorstelling Neveldieren laten zien en horen. Dit was werkelijk prachtig. Ademloos naar dit alles gekeken. Het duurde 1 uur en 45 minuten en Erik de Jong en Saartje van Kemp stonden met z’n 2tjes op het podium, dus hebben ze de band deze keer thuis gelaten.

Het mooie van een voorstelling van Spinvis is, dat elk nummer altijd in een ander arrangement wordt gespeeld. Zo was Bagagedrager en Kom Terug in een nogal verrassende versie te horen. Het werd afgesloten met Trein, Vuur, Dageraad, ook in een geweldig mooie versie.

Vrijdag gingen Anne en ik naar Egmond aan Zee. Het was nog wel even spannend of het Anne ook ging lukken, want Anne is ruim 2 weken ziek geweest en was haar conditie erg slecht, maar gelukkig is alles gelukt. Om 12.45 uur kwam onze Valystaxi en door het rechtstreeks ritje waren we er precies om 15.00 uur. Werkelijk een mooi ritje zonder enig oponthoud.

Una en Devon kwamen ook die middag in Egmond. Sterker nog, ze bleven ook een nachtje in het hotel waar wij ook gingen overnachten. Hotel De Boei. Die vrijdag hebben we heerlijk lang bij Jooi gezeten. Heerlijk geborreld en daarna lekker gegeten. Daar ontdekte ik de Santa-Suzanna, een heerlijk rood wijntje.

We hebben ons weer helemaal bijgepraat. We spreken elkaar gelukkig regelmatig. Onze vriendschap zit heel diep en dat was dit weekend goed te merken. Una en ik kennen elkaar al 34 jaar. Wel bijzonder dat het zo mooi kan gaan.

Zaterdagochtend gingen Una en ik even een strandwandeling maken. Het was prachtig weer en helemaal niet koud. Via het hotel zo het strand op en daarna tot ruim het eind van de boulevard weer naar boven gelopen, zodat we weer via de boulevard terug liepen. Vanaf het strand naar boven richting de boulevard was nog een flinke klim. Mijn conditie is ook niet zo best meer, maar we hebben toch ongeveer 2km gelopen. Uiteraard even stil gestaan bij de zee. De windmolens, die 8km buiten de kust staan opgesteld, konden we toen nog niet zien, maar toen eenmaal het zonnetje er doorkwam, waren ze weer goed te zien.

Na deze wandeling gingen we ontbijten. Anne was nog te moe en dus gingen Una, Devon en ik bij Jooi ontbijten. Een goed ontbijt trouwens. Ik nam voor Anne een croissantje mee en een ontbijtkoek. Eenmaal weer bij Anne, gingen we lunchen met ons 4tjes, ook weer bij Jooi. Toen had Anne zin om nieuwe schoenen te kopen. Tegenover Jooi zit de sportzaak Sport 2000 en daar is Anne gelukkig geslaagd met prachtige schoenen. Het merk is Sketch, althans als ik het zo goed heb opgeschreven, en daarna zijn we nog verder het winkelstraatje ingelopen. Devon zocht handschoenen, maar daar was hij helaas niet in geslaagd. Nog wat gedronken bij De Parel van Egmond en toen in alle rust en een aantal winkels bekeken, zo weer terug gelopen naar Jooi.

Rond 17.00 uur gingen Una en Devon weer naar huis. Afscheid genomen van onze kanjers en Anne en ik hebben na een klein dutje gedaan te hebben, heerlijk gegeten bij, je raadt het al, Jooi. ;)

Anne en ik hadden namelijk wat te vieren. Afgelopen zaterdag, 10 februari, was onze relatie jarig. Al 6 jaar zijn Anne en ik dol verliefd op elkaar. Het etentje was super knus en romantisch. De Santa-Suzanna was weer heerlijk en rond een uurtje of 21.30 uur gingen we maar weer naar onze hotelkamer.

Zondag hebben we niet zoveel gedaan. Ik heb nog geluisterd naar Jeannet Abma, Tim Breman en naar mezelf op Radio Duivenstraat. Daarna ben ik naar Jooi gegaan om weer eens de heerlijke Triple Sancti Adalberti te gaan drinken. Een heerlijk Egmonds Abdijbiertje. Toen weer terug naar de kamer en ook nog even lekker geslapen. Kennelijk was ik er ook even aan toe om het wat rustiger aan te doen dit weekend.

Gisteren zijn we weer naar huis gegaan. Om 11.45 uur was onze taxi er weer en ook weer een rechtstreeks ritje naar Tolbert. We waren om 13.55 uur thuis. Ook weer een lekker ritje. Die Valystaxi doet het goed van Groningen naar Noord-Holland en terug. Haha.

In ieder geval hebben Anne en ik onze relatie prachtig gevierd. Door het carnaval werd er om 0.00 uur op zowel de vrijdag als zaterdag vuurwerk afgestoken in Egmond. Dat is toch leuk als we onze relatie vieren.

Als dagafsluiting heb ik een opname van afgelopen donderdag gevonden. Het concert van Spinvis in de kleine zaal van de Oosterpoort. Geniet er maar lekker van.

Bonne nuit!

Dagafsluiting: Spinvis - Trein, Vuur, Dageraad, Live kleine zaal Oosterpoort 8 februari 2024.

Laatst vernieuwd: 13 Feb 2024 om 20:54

Ik heb inmiddels al honderden blogs geschreven en (bijna) dagelijks komt er weer een nieuwe bij.

Daarom heb ik een handig mini-menu laten maken zodat jullie eenvoudig per categorie mijn blogs kunnen lezen.