Het blokkeren en deblokkeren van een afzender in je mail-app

Hoe vervelend is het om steeds e-mail binnen te krijgen van personen waarop je niet zit te wachten. Ook wel spam-mail genaamd.

 

Je kunt bij de meeste providers een spamfilter activeren. Het is echter ook mogelijk om in je mail-app van je iPhone en iPad het te regelen per afzender.

 

Ga vervolgens zo te werk. Deze uitleg gaat er van uit dat je de VoiceOver aan hebt staan.

Ga naar je mail-app. Selecteer het mailtje die je vanaf nu wilt blokkeren. Heb je het mailtje geopend, dubbeltik je op de naam van de afzender wat in  het veld ‘Van’ staat.

Je krijgt dan de naam en e-mailadres te zien. In dit zelfde scherm staat een knop dat heet: Blokkeer deze contactpersoon. Dubbeltik daar dan op en vanaf dat moment staat dit adres in je lijst van geblokkeerde afzenders.

 

Krijg je de mails nog wel in de map Inkomend, dan kun je dit aanpassen. Je kunt namelijk de mail van de geblokkeerde afzenders meteen naar de prullenmand verplaatsen. Doe dan het volgende:

Ga naar Instellingen > Mail > Geblokkeerde afzenders. Kies daarbinnen voor ‘Prullenmand’ en vanaf nu worden dan mails van de geblokkeerde afzenders meteen in de prullenmand verplaatst en zie je ze niet meer als inkomende mail.

 

Wil je deze afzender weer deblokkeren, doe dan het volgende.

Ga naar Instellingen > Mail > Geblokkeerd.

Je krijgt dan een lijstje te zien met alle geblokkeerde afzenders. Wil je een afzender uit deze lijst verwijderen, tik dan 1 keer op het adres en veeg met 1 vinger naar boven. Je hoort dan ‘Deblokkeer;. Dan dubbeltik je op het scherm en vanaf nu kun je weer mail ontvangen van deze net gedeblokkeerde afzender.

 

Succes ermee en hopelijk wordt je mailbox weer een stuk rustiger en overzichtelijker.

Laatst vernieuwd: 23-01-2021 om 15:15