Oog voor Omgeving

Geef me een seintje

Een trein en een bus. Deze twee OV reismiddelen heb ik al sinds 10 maart niet meer gebruikt. Eerst vanwege dat het toen niet mogelijk was vanwege de Corona en sinds de versoepelingen er zijn, heb ik nog steeds niet met de bus of trein gereisd.

 

Nu kreeg ik een nieuwsbrief binnen van de Oogvereniging met een video van de NS wat de nieuwe maatregelen zijn op en rondom het spoor.

Zo moet je altijd aan de rechterkant van het perron lopen. Dat je wel de NS assistentie kunt regelen, minimaal 1 uur van te voren, maar dat de NS assistentie je via verbale aanwijzingen de trein in gaat helpen.

 

Dat is natuurlijk allemaal mooi. Alleen hoorde ik in de Coronatijd, dus voor de versoepelingen, dat er ook een deur is waar je alleen mag instappen en een deur waar je alleen maar mag uitstappen. Dit verhaal is denk ik van de baan, want in de NS video en dus ook in de nieuwsbrief van de Oogvereniging hoor en lees ik er niks meer over.

 

Het leek mij wel handig om deze in- en uitstap regeling te blijven handhaven. Je komt tijdens het wachten om in te kunnen stappen, echt wel korter dan die 1,5 meter bij elkaar. Sterker nog, soms kom je zelfs in de verdrukking. Mensen willen normaal uit kunnen stappen, maar de mensen op het perron willen zo snel mogelijk een zitplaats veroveren. Dus dringen met die hap.

 

Het is wel apart dat deze regel niet meer genoemd wordt. Ik ga de Oogvereniging en de NS hier maar eens over vragen. Ja, de meeste mensen weten dat ik in de werkgroep OV zit, nu de werkgroep Mobiliteit, maar ik heb hierover niks gehoord of gelezen.

 

Als ze nu een seintje geven hoe het OV werkt, zoals vandaag, doe het dan wel zo volledig mogelijk.

 

Bonne nuit!

 

Dagafsluiting: Jean-Michel Jarre - Give me a sign.

Laatst vernieuwd: 16 Jul 2020 om 21:36

Ik heb inmiddels al honderden blogs geschreven en (bijna) dagelijks komt er weer een nieuwe bij.

Daarom heb ik een handig mini-menu laten maken zodat jullie eenvoudig per categorie mijn blogs kunnen lezen.

Veel plezier!